Spannende uren voor Ajax-fans: de onderhandelingen tussen trainer Martin Jol en het Engelse Fulham zijn maandag in volle gang.
Jols zaakwaarnemer Mino Raiola wil tegen AT5 niets zeggen over de zaak. Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis volstaat op zijn beurt met de verklaring dat het voor Ajax het beste is als er zo snel mogelijk duidelijkheid komt over de toekomst van Jol.
Jol is vanochtend teruggekomen uit Portugal, waar Ajax een oefenduel verloor van FC Porto. Aan het begin van de middag vertrokken Jols broer Cock en zaakwaarnemer Raiola bij de ArenA naar een onbekende onderhandelingslocatie.
De kans dat er voor 17.00 uur uitsluitsel komt over een vertrek van Jol naar Engeland is klein. Als beursgenoteerd bedrijf zal Ajax met dergelijk nieuws willen wachten tot na het sluiten van de beurs, om de koers van het aandeel niet negatief te beïnvloeden.
[Update] Op Twitter verschijnen berichten dat om 17:00 uur een persconferentie wordt gehouden met meer nieuws over Martin Jol. Dat is overigens onbevestigd.
[Update] Op de site van de krant This is London staat dat Jol al zijn eerste prioriteit heeft gesteld als hij aan de slag gaat bij Fulham. Jol wil na een overstap naar de Engelse club er voor zorgen dat Robbie Keane naar de club komt.
[Update] De website van The Sun heeft bekend gemaakt dat morgen het vertrek van Jol naar Fulham wordt bekend gemaakt door de club.
rot rot rot is dat mja het speelde al een hele tijd het is gwn een ************ bestuur en rik kan beter in italie blijven als ie terug komt staat het wat leuks te wachten dat ze het hele bestuur maar lekker menemen naar fulham : lach: de speler,het bestuur,de sponsors iedereen is te vervangen behalve wij wij zijn ajax
ik hoop toch dat het goedkomt met ajax dit seizoen.. ik ben voor twente maar hopen dat als jol weg is ze wel een goede vervanger vinden laat die jol maar gaan hij is ajax niet waard hij komt voor het geld
Martin Jol kan het niet maken om te vertrekken. Zijn geloofwaardigheid is dan helemaaaaal weg. Ik snap best dat het financieel gezien best een aantrekkelijk aanbod is, maar hoe groot is de kans dat hij hetzelfde of een beter resultaat kan neerzetten bij Fulham als Roy Hodgson?
Finale Europa League is gewoon eenmalig voor Fulham. Dat is de realiteit.
Jol moet gewoon blijven, hij moet gewoon slim investeren. Dat is een veel grotere uitdaging als dat je bakken met geld hebt, want dan weet je gewoon niet waar je het aan uit moet geven. Dan gaan er idd 16 mln naar Sulejmani! Hopen dat er de komende weken voor 1 keer verstandig gehandeld wordt door trainer en bestuur!
Zucht.... Ik ben totaal geen Ajax fan, maar ik hoop toch wel dat Jol blijft hoor.
Ajax fan of niet, je kunt niet ontkennen dat Ajax afgelopen seizoen onder leiding van Jol gewoon leuk voetbal heeft laten zien en juist dat mis ik soms nog wat te veel in de Eredivisie.
Daarnaast geef ik Ajax een betere kans in Europa wanneer ze de boel zo stabiel mogelijk houden. Het vertrek van Rommedahl en Pantelic is dan eigenlijk het maximale dat geïncasseerd kan worden, vertrekt Jol ook nog dan zie ik het al weer fout gaan in Europa